العودة   منتديات بنات السعوديه > بنات السعوديه الاعضاء > مدونات - مدونات الاعضاء - مدونات خاصة

الملاحظات

Like Tree15Likes

LinkBack أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 08-18-2018 , 04:08 AM   #1 (permalink)
نورهآن
ℕ𝕆𝕌ℝℍ𝔸ℕ

نورهآن غير متواجد حالياً

عُضويتيّ 14350
تَسجِيلي Aug 2018
مُشآركاتيَ 882
الجنس Female
هواياتي الغناء , التصميم , المونتاج , التصوير
آخر زياره 10-04-2018
التقييم 2378386
رصِيدي 0
الإعجاب 139
My Points 0
شَكرَني 63
شُكرت 22
الهَدايا المتلقاه 0
دولتي Egypt
 MMS ~
MMS ~
 قـائـمـة الأوسـمـة
بداية تألق

روح جميله

وسام مبدع ومحترف

شكر و تقدير

ويا بعض في بنات السعوديه

تخصص بالفوتوشوب

يا زين حضورك

Camera بَوحً مُدونّتِيَ ! .. صَمتٍّ ..ثرثرةة .. حٍَزنِّ .. سًعْادِةةَ !

مش عارفه ابدا منين بس دا احلى مسا دا ولا ايه

انا ماليش في المقدمات بقا والعمق والحركات احنا بنتشعلق فى رضا ربنا
طيب .. انا حبيت اني ابقا على طبيعتي جدا جدا جدااااا هنا فى المدونة هتبقا مكان ليا اشارك كل حاجة
مابحبش ابقا مرسومة كدا واجمل الكلام لالا بتخنق حقيقي بتخنق
مبدئيا كدا انا كنت اعرف المنتدي من زمان بس صراحه ماكنتش بدخل كتير فلما لقيت اميرة صديقتي الصدوقة
بتقولي عليه فرحت جدا اننا هنتجمع انا وهي وسمية ف منتدى من تانى وتحمست بقا وبدات اطلع قلوب من عيني .. وجيس وات ؟! ..
قررت اني هدخل اعمل عضوية جديدة على نضافة كدا
وهعمل مدونة ولقيت ان المدونة فرصة ليا الحقيقة
وبالمناسبة اميرة وسمية دول اغلي اتنين على قلبي يعني
طيب كنا بنقول ايه ... اه انا مين ؟ انا اللي كان شاغلني واللي كان قاتلني اديتهم كل حاجه وهم استغنو عني
انا نورهان الحسين
عندى كام سنة ؟ بطلت اعد من زمان
عندي 20 سنة
انا طالبة جامعية فى السنة الثالثة كلية التجارة جامعة القاهرة > ايوا هي العريقة اللى ماتجددتش من ايام عبد الحليم وشادية دي
واتمني ان سنة ثالثة تبقا الطف والذ من سنة تانية بكتير .. اتمني ! عشان نقدر نعمر مع بعض ونصنع المجد وكدهون
بحب ايه ؟ .. انا الحقيقة بحب حاجات كتير وبحب اجرب كتير
بس عموما انا بحب الغناء جدا ودا التوب بالنسبة لي ف احلامي كلها
يليه التصميم وبرامجه ثم المونتاج واخيرا التصوير
(ودا اللى مخليني بفكر ف موضوع الفلوجز كتير اليومين دول واني افتح قناة يوتيوب مختصة بالفلوجز والـSkin care
واهتمامات اخري وبعد اقناع من واحدة صاحبتي اني اعمل القناة ففكرت اخد خطوة واعملها )
ومازلت باجل الموضوع كالعادة يعني
بحب بقا الكتابة بس مش الكتابة اللى جت فى دماغكم دي اللى هو اكتب روايات وكتب والكلام دا لاسمح الله
انا مش عميقه ولا حاجه لا انا بحب اكتب اعبر عن اللى جوايا
اشخبط وازين الورق واعبر عن مشاعر بايته جوايا اخرجها
واكتب يوميات يعني بحب الحاجات دي اوي ودا اللى خلاني نفذت فكرة الاجندة او ال bullet journal بنفسي السنة دي
يعني زي ماقولت انا بحب حاجات كتير وكل فترة اهتمامي بيتشد لحاجه جديدة
او ممكن بكتشف اني اقدر اعمل حاجه جديدة
ومابنفذهاش الحمدلله
اممم بحب الكوري اوووي والكي بوب
واكتر فرقتين بحبهم (بلاك بينك واكسو ) والهندي مش كل الهندي بيعجبني حاجات وحاجات
(مابحبش الافورة والخيال الزايد فى اي حاجه بتخنق : .. واكتر مغني بحبه ارجيت سينغ مغني كدا جبار
مؤخرا بقيت بشوف اجنبي بس اكتر حاجه بحب اشوفها ف الاجنبي هي الافلام اللى فيها motivation كدا وطاقة ايجابية
اكثر ممثلة اجنبية بحبها حاليا هي Anne Hathaway
بكره المسلسلات المصري وعلى راسهم مسلسلات محمد رمضان ونادرا جدا لما بيعجبني مسلسل مصري وبفكر اتابعه
بحب الافلام القديمة اوي ومازلت بتمني اني اعيش فى الزمن دا وجمال الزمن دا بكل تفاصيله الرقيقة الراقية
بحب من مغنيين زمان شادية وعبد الحليم واسمهان وكتير بس دول التوب عندي
الجديد بقا والتوب بالنسبة لي بلا منازع هو وائل جسار حاجه كدا يااخي ايه دا اقسم بالله اسيادنا راضيين عليه
يليه القيصر اللى مافيش زي شخصيته لو اتشقلبنا اصلا وحسبي الله ونعم الوكيل يعني
بحب اسمع الكتب اكتر من قرائتها تفهمش ازاي بس لو الكتاب ورقي بخلصه ف ثانيه اما بقا لو PDF يبقا طريق السلامه انت
نفسي اسافر من اللى جوا مصر دهب ولقصر واسوان
من برا مصر كوريااااا وتركيا
كان نغسي زمان اسافر الهند بس اكتشفت مؤخرا ان الهند شكل مصر بس بالالوان
وبس كدا انا خلصت ورغيت كفاية
هي المدونة من البداية تنم على انها هتبقا مدونة مشردة بس اشطا انا بحب كدا

المدونة القميلة دي بتاريخ 18\8\2018
حلو التاريخ تصدقو

fQ,pW lE],k~jAdQ ! >> wQljS~ >>evevmm pQS.kA~ sWuXh]AmmQ >>evevmm lE],k~jAdQ

التعديل الأخير تم بواسطة نورهآن ; 08-20-2018 الساعة 11:23 PM

قديم 08-20-2018 , 05:29 AM   #2 (permalink)
نورهآن
ℕ𝕆𝕌ℝℍ𝔸ℕ

نورهآن غير متواجد حالياً

عُضويتيّ 14350
تَسجِيلي Aug 2018
مُشآركاتيَ 882
الجنس Female
آخر زياره 10-04-2018
التقييم 2378386
رصِيدي 0
الإعجاب 139
My Points 0
شَكرَني 63
شُكرت 22
الهَدايا المتلقاه 0
دولتي Egypt
 MMS ~
MMS ~
 قـائـمـة الأوسـمـة
بداية تألق

روح جميله

وسام مبدع ومحترف

شكر و تقدير

ويا بعض في بنات السعوديه

تخصص بالفوتوشوب

يا زين حضورك

افتراضي رد: بَوحً مُدونّتِيَ ! .. صَمتٍّ ..ثرثرةة .. حٍَزنِّ .. سًعْادِةةَ !

بعد ماخلصت مسلسل Master's Sun الفخييييم
كنت عايزة مسلسل كدا نفس الفخامه بس مختلف عن اللى فات فلقيت بيقولو على reply 1988
هو المسلسل انو بيحكي عن كزا اسرة عايشين مع بعض ف نفس الحي وفي سنة 1988 ماكنش طبعا فيه تقدم زي دلوقتي خالص ومافيش حاجه اسمها ان حد يبقا معاه موبايل ولا الحاجات بتاعت دلوقتي خالص يعني اخرهم تليفون الارضي اللي ف البيت والتلفزيونات القديمة وهكذا
وانا شايفة انه الحلو فيه انو بيوريك ان زمان كانت الناس بتحس ببعضها جدا وبيتجمعو دايما وقريبين من بعض وبيشاركو بعض كل حاجه والامهات بيتجمعو مع بعض من وقت للتاني ويقعدو يحكو ويتكلمو ونفس الوقت الاولاد من صغرهم اتربو مع بعض ف حي واحد ودايما يتحمعو مع بعض عند بيت واحد فيهم ويضحكو والى اخره فالصراحه المسلسل حلاوته ف كدا بس للاسف الحشو بالاحداث ف المسلسل بوظ الدنيا
انا بقا لما لقيت عليه اقبال كدا والناس كلها بتقول عليه ع اليوتيوب فقلت اتابعه بس ف الاول كان محمس جدا اني اكمل الحلقات بتاعته بس للاسف حاسة فيه ملل كدا فى الحلقات
مع ان المسلسل فكرته وقصته حلوين ومميزين جدا !
بس عاملين 20 حلقة وحاسة ان الحلقات مليانه حشو مالوش لازمة ! بس عارفين احساس اللى هو انا وصلت خلاص لنص الملسلسل خليني اكمله بقا وخلاص دا غير ان بصراحه حبيت الابطال جدا خصوصا
"بارك بو جوم " وانه اول مرة يعجبني دوره جدا جدا ف مسلسل ,,, و البطل الثاني "ريو جون يول" دا اول مرة اشوفه بمسلسل بس بجد دوره وادائه فخييييم جدا جدا ,, والبطلة "هيري" فظيييعه ومجنوونة وبتفصلني ف المسلسل و من الممثلات اللى حبيتهم جدا واقنعوني بس ماعدا مشاهد العياط بصراحه بتقفلني منها !
فانا الصراحه ناوية اكمل المسلسل مضطرة ماعرفش فيه حاجه مخلياني مش راضية اوقفه وخصوصا اني عايزة اعرف ف الاخر لما وصلو سنة 2015 بقو عاملين ازاي وبقو عايشن ازاي
واتمني الحلقات الجاية تبقا افضل بكتير من كدا

التعديل الأخير تم بواسطة نورهآن ; 08-20-2018 الساعة 11:30 PM

قديم 08-20-2018 , 05:36 AM   #3 (permalink)
نورهآن
ℕ𝕆𝕌ℝℍ𝔸ℕ

نورهآن غير متواجد حالياً

عُضويتيّ 14350
تَسجِيلي Aug 2018
مُشآركاتيَ 882
الجنس Female
آخر زياره 10-04-2018
التقييم 2378386
رصِيدي 0
الإعجاب 139
My Points 0
شَكرَني 63
شُكرت 22
الهَدايا المتلقاه 0
دولتي Egypt
 MMS ~
MMS ~
 قـائـمـة الأوسـمـة
بداية تألق

روح جميله

وسام مبدع ومحترف

شكر و تقدير

ويا بعض في بنات السعوديه

تخصص بالفوتوشوب

يا زين حضورك

انهاردة كنت قاعدة كدا فجأة افتكرت ان الدراسة هتبدا بعد العيد تعبت من المفاجأة ونزلت دمعتي
معرفش بس انا مش كارهه احساس الدراسة نفسه اد منا كارهه الجامعه نفسها !
هو انا ليه بقيت بكره الجامعه كدا .. واكتشفت اني ماكنتش بحبها اصلا
انا تقريبا ماحبيتش اني اروح الجامعه غير اول يوم اللى هو بقا احساس اول يوم جامعه بقا واحنا شباب الجامعه اللامعه والحاجات دي

التعديل الأخير تم بواسطة نورهآن ; 08-20-2018 الساعة 06:35 AM

قديم 08-20-2018 , 07:55 AM   #4 (permalink)
نورهآن
ℕ𝕆𝕌ℝℍ𝔸ℕ

نورهآن غير متواجد حالياً

عُضويتيّ 14350
تَسجِيلي Aug 2018
مُشآركاتيَ 882
الجنس Female
آخر زياره 10-04-2018
التقييم 2378386
رصِيدي 0
الإعجاب 139
My Points 0
شَكرَني 63
شُكرت 22
الهَدايا المتلقاه 0
دولتي Egypt
 MMS ~
MMS ~
 قـائـمـة الأوسـمـة
بداية تألق

روح جميله

وسام مبدع ومحترف

شكر و تقدير

ويا بعض في بنات السعوديه

تخصص بالفوتوشوب

يا زين حضورك

اغاني حمزة نمرة دي حقيقي افخم اغاني مصرية شفتها
واغلبها بتمزج بين الواقع والكوميديا
و فيه اغنية اسمها "واهو كله بيعدي" ايه ي اخى دا بجد !
بتعملى ريفرش كدا لمودى والله !

**
احيانا بتكتشف ان اي صدمات اتعرضتلها كانت سبب ف القوة اللى انت فيها دلوقتي !
بس اهم حاجه ان الواحد يقدر يحافظ على نفسه من لحظات التدمير الذاتي الرهيبة اللى حقيقي بتوقف الدنيا تماما

الحمدلله دائما وابدا

التعديل الأخير تم بواسطة نورهآن ; 08-20-2018 الساعة 07:58 AM

قديم 09-05-2018 , 01:49 PM   #5 (permalink)
نورهآن
ℕ𝕆𝕌ℝℍ𝔸ℕ

نورهآن غير متواجد حالياً

عُضويتيّ 14350
تَسجِيلي Aug 2018
مُشآركاتيَ 882
الجنس Female
آخر زياره 10-04-2018
التقييم 2378386
رصِيدي 0
الإعجاب 139
My Points 0
شَكرَني 63
شُكرت 22
الهَدايا المتلقاه 0
دولتي Egypt
 MMS ~
MMS ~
 قـائـمـة الأوسـمـة
بداية تألق

روح جميله

وسام مبدع ومحترف

شكر و تقدير

ويا بعض في بنات السعوديه

تخصص بالفوتوشوب

يا زين حضورك

بعد ماخلصت مسلسل Master's Sun الفخييييم
كنت عايزة مسلسل كدا نفس الفخامه بس مختلف عن اللى فات فلقيت بيقولو على reply 1988
هو المسلسل انو بيحكي عن كزا اسرة عايشين مع بعض ف نفس الحي وفي سنة 1988 ماكنش طبعا فيه تقدم زي دلوقتي خالص ومافيش حاجه اسمها ان حد يبقا معاه موبايل ولا الحاجات بتاعت دلوقتي خالص يعني اخرهم تليفون الارضي اللي ف البيت والتلفزيونات القديمة وهكذا
وانا شايفة انه الحلو فيه انو بيوريك ان زمان كانت الناس بتحس ببعضها جدا وبيتجمعو دايما وقريبين من بعض وبيشاركو بعض كل حاجه والامهات بيتجمعو مع بعض من وقت للتاني ويقعدو يحكو ويتكلمو ونفس الوقت الاولاد من صغرهم اتربو مع بعض ف حي واحد ودايما يتحمعو مع بعض عند بيت واحد فيهم ويضحكو والى اخره فالصراحه المسلسل حلاوته ف كدا بس للاسف الحشو بالاحداث ف المسلسل بوظ الدنيا
انا بقا لما لقيت عليه اقبال كدا والناس كلها بتقول عليه ع اليوتيوب فقلت اتابعه بس ف الاول كان محمس جدا اني اكمل الحلقات بتاعته بس للاسف حاسة فيه ملل كدا فى الحلقات
مع ان المسلسل فكرته وقصته حلوين ومميزين جدا !
بس عاملين 20 حلقة وحاسة ان الحلقات مليانه حشو مالوش لازمة ! بس عارفين احساس اللى هو انا وصلت خلاص لنص الملسلسل خليني اكمله بقا وخلاص دا غير ان بصراحه حبيت الابطال جدا خصوصا
"بارك بو جوم " وانه اول مرة يعجبني دوره جدا جدا ف مسلسل ,,, و البطل الثاني "ريو جون يول" دا اول مرة اشوفه بمسلسل بس بجد دوره وادائه فخييييم جدا جدا ,, والبطلة "هيري" فظيييعه ومجنوونة وبتفصلني ف المسلسل و من الممثلات اللى حبيتهم جدا واقنعوني بس ماعدا مشاهد العياط بصراحه بتقفلني منها !
فانا الصراحه ناوية اكمل المسلسل مضطرة ماعرفش فيه حاجه مخلياني مش راضية اوقفه وخصوصا اني عايزة اعرف ف الاخر لما وصلو سنة 2015 بقو عاملين ازاي وبقو عايشن ازاي
واتمني الحلقات الجاية تبقا افضل بكتير من كدا

المسلسل دا صدمني اكثر من صدمة

اول صدمة جونج هوان اعترف لدوك سون بمشاعره اخيرا بعد ماكبرو وكل واحد اتخرج وبعد 18 حلقة من الصمت والشلل اللى جابهولى وجابه لكل المشاهدين
وقالها انه ازاي كان بيكراش عليها (ماقلهاش كدا طبعا دي من عندي ) هو قدملها خاتم كان بيقول انه الخاتم دا هيديه لاول بنت يحبها وهو كان بيحبها فعلا وقالها انه كان بيقعد يستناها قدام الشباك لحد مايطمن انها رجعت وكان بيستناها كل يوم قبل اما تنزل عشان يمشي يشوفها وحاجات كتير اووي بقا بس طبعا هو كان بيخبي مشاعره كل السنين دي عشان خايف يواجهها ي ضنايا
ودوك سون حتي بدات تبتسم كدا ومش مصدقة واللى حواليها مش مصدقين واللي هو كان خلاص حتي اللى فى المسلسل الدمعة كانت هتفر من عينهم وشوية وكنت هقوم اقف واسقف واوه ماي جاد !!
وبعد ماخلص قال انه كان بيمزح وان كل دا كان تمثيل !

والصدمة اللى قفلتنا كلنا من المسلسل هي ان فى الاخر اللى هيتجوزها تيك مش جونج هوان
كان نفسي اروح اقول للكاتبة طب وحضرتك ماغيرتيش مسار المسلسل من الاول ليه على ان تيك هو اللى هتتجوزه ف الاخر مش كفاية استحملنا الملل طول الحلقات واستحملنا جونج هوان شخصيا
حتي جونج هوان فى مقابلة فى الحقيقة (برا المسلسل يعني ) قال انه ماكنش متوقع ان تيك هو اللى هيتجوز دوك سون فى الاخر
ف تحسو ان ف الاخر الكاتبة حبت تعمل شئ غير متوقع وتشلنا اكتر وهي نجحت ف دا الحقيقة
فبعد متابعتي للمسلسل احب اقول

عمتا انا وقفت عند الحلقة 19 ومش هكمل بس بردو مش ندمانه اني تابعته الصراحه !
لان المسلسل كان فيه احداث بردو مميزة وحلوة وصداقة وجيران حلوين وجو جميل جدا ومشاعر حلووة
فهو كان مركز على جوانب تانيه كتير حلوة غير المسلسلات الكوري التانيه ودي حاجه اشهدلهم بيها الصراحه
واعتقد ان دا سبب نجاح المسلسل